ELECCIÓ NOM CLASSE

QUIN NOM ENS DEFINEIX ?

Després de una pluja d’idees on han sorgit molts nom, hem debatut quin és el nom que ens agradava més.

Abans de fer una primera selecció cada alumne/a ha exposat les raons pel qual creia que el nom que havia elegit era el que més li agradava. Aquí hi ha algunes de les intervencions.
  • David:  els multiplicadors perquè crec que es divertit.
  • Damián: els multiplicadors perquè m’agradaria aprendre més matemàtiques.
  • José: els meteoròlegs perquè
  • Víctor : els meteoròlegs perquè em pareix molt interessant i m’agradaria estudiar-ho.
  • Sandra: Els científics xiflats perquè fan molts experiments i fan les formules de les medicines.
  • Claudia: Els multiplicadors no sé ben bé per què.
  • Amelia : els multiplicadors perquè m’agradaria estudiar més matemàtiques.
  • Paula: els científics xiflats perquè podem fer molts experiments i perquè podem estudiar els científics.
  • Victoria: els científics xiflats pel mateix que na paula.




 Finalment votarem i ens quedaren aquests cinc noms
  1.          Els multiplicadors.
  2.           Els aeronàutics.
  3.           Els meteoròlegs.
  4.           Els petits grans.
  5.           Els dibuixants.




Una vegada feta la primera selecció hem anat a la sala d’ordinadors amb la finalitat de cercar informació sobre cada tema. 





 Amb el mateix sentit també hem treballat textos relacionats

  •  QUÈ ÉS EXACTAMENT UN DRON
  • LA METEOROLOGIA
  • EXPRESSIONS ARTÍSTIQUES AL LLARG DEL TEMPS
  • "EL CUENTO DE LA CUENTA"
continuació hem fet una segona selecció... a  n’aquesta hem eliminat els científics xiflats, ja que una altra classe havia elegit un nom similar, i els petits grans per ja que el que veiem que podíem estudiar no ens atreia.

La segona votació era entre els multiplicadors, els dibuixants i els meteoròlegs. El resultat fou:

  1. 18 vots pels multiplicadors.
  2. 4 vots pels meteoròlegs.
  3.   2 vots pels dibuixants

     A continuació ens hem posat a planificar la porta.
















Una vegada acabats els dissenys de la porta, els hem enumerat i exposat, així cada alumne/a no sabia de qui era el dibuix però si si li agradava.




Una vegada exposats cada alumne/a disposava d’un temps per observar els dibuixos abans de començar amb les votacions.

A continuació cada alumne/a ha rebut unes paperetes on podia votar cinc dibuixos. El primer dibuix rebia 5 punts, el segon 4 i així successivament.

Finalment hem fet el reconta dels vots.









Amb la següent taula de resultats.

Els dibuixos que han passat el primer filtre són :







Dilluns 5 d'octube de 2015

Explicam els nostres dibuixos.












Dimarts 13 d'octubre de 2015

Finalment ja tenim nom de classe!!! els matemàtics xiflats 





Després de diverses setmanes de debats per arribar a acords hem elegit el següent disseny per a decorar la porta de l’aula.




Dijous 29 d'octubre de 2015


Hem començat a pensar el material que necessitarem per dur a terme el disseny de la porta:


1. Cartó per a fer els núvols i els signes aritmètics.
2. Paper continuo per a forrar la porta i donar relleu als núvols
3. Fil de pescar. L’utilitzarem per a penjar els signes aritmètics com si plogués.
4. Paper brillant de color blau, per fer la jaqueta del científic.
5. Llana o reutilitzar alguna perruca per a omplir els cabells i el bigoti del matemàtic.
6. Unes ulleres de plàstic per enganxar al dibuix.
7. Un llaç (pajarita) si no en trobam cap el dibuixarem.
8. Pintura de diferents colors.





Dijous 5 de novembre de 2015



Hem dividit les feines en quatre grups, cada grup s’encarregarà d’una part de la porta. Els grups són els següents:


· Les lletres (Sandra, Gabriel, David, Sebastià, Javier C. i Eva)
· El Matemàtic (Eli, Jose, Paula, Lucía, Alejandro C i Javier s.)
· Signes aritmètics ( Claudia, Amelia, Alejandro B, Paula i Víctor)
· Els núvols (Tamara, Andrés, Nelio, Joao, Damian )




3 comentaris:

  1. el nombre es muy inportante para la classe y lla q somos els matematics xiflats tendriamos q saber un poco mas de las matematicas

    ResponElimina
  2. L'autor ha eliminat aquest comentari.

    ResponElimina